
For hvem/målgruppe:
Feiere i kommunal og/eller privat virksomhet, samt andre som er med på eller går branntilsyn.
Kursets formål:
Etablere gode rutiner for publikumskontakt. Unngå negativt stress. Gjøre arbeidsdagen mer interessant og utfordrende på en positiv måte.
Kursinnhold
- Spilleregler for kontakt med kundene
- Personlig service:
- Kommunikasjon
- Innlevelse
- Kompetans
- Møte til avtalt tid
- Materiell service:
- Ren bil og utsty
- Rene og hele arbeidsklær
- Dilemma i kundekontakten
- Hvordan gi pålegg på en positiv måte?
- Håndtering av vanskelige situasjoner:
- Forsikre deg at du virkelig forstår kunden.
- Uttrykke innlevelse for kundens situasjon og utfordringer.
- Forklare hva du kan gjøre, ikke det du ikke kan gjøre noe med.
- Ikke lov noe du ikke kan holde/oppfylle.
- Virkning av dårlig service:
- Hvor lang tid tar det å få et godt eller dårlig rykte?
Det blir satt av god tid til at deltakerne kan ta opp konkrete problemstillinger fra egen hverdag.